The Kremlin apologized for Putin’s words about the owners of the Süddeutsche Zeitung


In the Kremlin apologized to the newspaper Süddeutsche Zeitung for the erroneous information about its owner. On the eve of the “Straight line” Vladimir Putin said that a media holding, which includes the newspaper, owned by Goldman Sachs.

“Of course, we apologized and we also apologize for the publication”, — said the press Secretary of the Russian President Dmitry Peskov, reports TASS.

“Rather, our mistake, here, rather, my mistake, those who prepared on this background paper, — said Peskov. — There really was unverified information, once again not checked and gave it to the President”.

On the eve of Putin, commenting on the “Panama dossier”, said: “It [the article on “the Panama dossier”] where appeared for the first time — yesterday, I asked Peskov, the press Secretary, in Süddeutsche Zeitung”, — Putin said, continuing that the newspaper “is included into media holding, and holding this media belongs to the American Finance Corporation, Goldman Sachs, that is sticking out everywhere the ears of customers.” “They stick out, but not even blush,” he said.