The foreign Ministry accused the English-language edition of Euronews in discrediting the entire channel


The policy of the English-language edition of Euronews TV channel discreditied the work of the media, said the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova.

Zakharova in your Facebook drew attention to the item about the resolution of the Council of the Italian region of Veneto on the recognition of Crimea as part of Russia, published on 18 may. She posted a screenshot of the article Euronews, which added to the tweet of a parody account under the name “Sergey Lavrov”. “These are our powerful friends, the Almighty, the regional Council of Veneto, which recognized Crimea as part of Russia”, — said in the recording.

“Everything is fine, except for one thing — Lavrov have no Twitter account”, — said Zakharov. She led a screenshot of the same article in English, noting that in her tweet not. At the time of writing this news, the tweet was gone and out the English version of the material.

“If I used to think that this policy of the English-language service of the channel directed against the Russian side, now no doubt is an attack on Euronews from the inside, discredit the work of the media, — Zakharov wrote. — What else should do the English-language service of the channel, to guide pay attention to it”.

20 may criticism Zakharova was material Euronews about the deportation of Crimean Tatars. In its Russian version was talked about more than 200 thousand deported from the Peninsula people. However, in an article for English-speaking readers it was reported that were allegedly deported more than 2 million Crimean Tatars. Foreign Ministry spokesman then demanded an apology from the channel. Euronews your text shortly corrected.