Demyan Kudryavtsev apologized to Mikhail Fridman


Demyan Kudryavtsev, the representative of the owner of “Statements” — family Demyan Kudryavtsev, on his page at Facebook apologized to the co-owner of “Alfa Group” and LetterOne Mikhail Fridman for earlier accusations against him. Kudryavtsev recognized that it was unfair.

Kudryavtsev said that the newspaper “did all that was necessary to obtain review of Michael Friedman and “the alpha-groups” that badly against first of all to the readers”.

“But this editorial business, I hope that the newspaper will find a reasonable way to get back to the topic and to provide the public with complete information and positions of all parties, as is usually done. Thereby, a part of my yesterday’s accusations [in the address] Mikhail Fridman was unfair, and I make him apologize,” — he wrote.

Thus Kudryavtsev noted that it still considers the criminal prosecution of journalists on such occasions is unacceptable and “not in the interests of Russian business and society as a whole.”

“Otherwise, further decision on this case is entirely the responsibility of the management and editorial staff of “Vedomosti”, team alpha, and if is not found down to the civil court”, he concluded.

On Thursday Kudryavtsev on his page in Facebook wrote that “neither Friedman nor any of its employees, as far as I know, didn’t answer reporters’ questions on this material, they not explained their position and after its release, not asked for rebuttals, not looking for a pre-trial decisions.” (Later privacy settings this entry was changed so that it began to see only those who have Kudryavtseva friends. —).

Previously, Friedman filed a suit about protection of honor, dignity and business reputation to the publisher of the newspaper “sheets” joint — stock company “Business news Media”. The occasion was the article “Why the Spanish project of Mikhail Fridman was involved in the case about “Russian mafia”, published on 27 February 2017. Later, Friedman explained that the journalists did not try to contact him and his representatives to get to the article review with the company’s position.

Chief editor of “Vedomosti” Dmitry Simakov 14 APR admitted that in preparing the articles was admitted “human error” for comments, the journalists asked “the wrong address”. Friedman himself on the same day through a press-service of Alfa-Bank said that the trial may be terminated if the newspaper will publish a refutation of the previously stated information.

Source