The Russian Embassy in London criticized a new article on The Sun about the investigation into Skrobala


LONDON, July 3. /TASS/. The publication of the newspaper the Sun about the establishment of the suspects in the case of the poisoning of ex-GRU Colonel Sergei Skripal and his daughter Julia, based on obscure sources, and its main objective is to relate the incident in Salisbury with Russia. This statement was made on Tuesday, the Russian Embassy in London.

“Russia is not less than the UK is interested in the establishment of the perpetrators of this crime against the Russian citizens. From this point of view, the establishment of the suspects would be welcome. However, it is difficult for us to seriously comment on the newspaper publication, which, by tradition, based on obscure sources and is accompanied by many reservations,” – said the Embassy of the Russian Federation.

The communique noted that “all the information about what happened in Salisbury is distributed through media leaks and stuffing that can not be verified”. “It seems that in the absence of hard evidence here all by hook or by crook trying to somehow link the incident in Salisbury with Russia. Replicated hints and “plausible explanation” designed to create the British and international public the feeling of Russia’s involvement in the crime in Salisbury”, – added the Russian Embassy.

There stated that “the British side continues to refuse any cooperation with Russia.” “Sure, that sooner or later everyone will see what is behind the policy of the current government. However, regardless of the motives of official London has not been canceled by international law and consequent obligations of the UK, including Consular conventions and agreements on mutual legal assistance”, – said in a statement.

The Material Of The Sun

On Monday, the tabloid The Sun, citing unnamed sources at Scotland Yard said that British police believe the poisoning Skrobala involved two men who left the United Kingdom the next day after the incident.

The police, according to the publication, regards this conclusion as “a huge breakthrough”. As stated in the article, there is an understanding that these persons, whose names were not called, are in Russia.

Scotland Yard refused to comment on the publication, citing an ongoing investigation.

Source